Éles a verseny a keresőoptimalizálás területén
Napjainkban már mindenki az interneten keresztül intézi a dolgait. Interneten keresztül foglalunk szállást, keresünk éttermet a közelünkben, az internet segítségével keresünk szinte minden információt.
Ez mind azért van, mert gyors, egyszerű és kényelmes. Ahogyan az is gyors, egyszerű és kényelmes, hogy a több tíz-ezer találat közül csak az első néhányat nézzük meg. Vétek is lenne a tizedik-tizenkettedik találatot nézni, hiszen a legtöbb esetben nem véletlenül kerül oda egy találat.
A találati listákat algoritmusok alakítják ki
A megjelenő oldalak sorrendjét bonyolult algoritmusok szabályozzák és nagyon sok minden közrejátszik. Természetesen a cégeknek az a legjobb, ha oldaluk minél előrébb található a találatok között és ezért rengeteg mindent be is vetnek.
Az egyik ilyen trükk például, hogy az oldalukon megjelenő szöveget direkt néhány jól kiválasztott kulcsszó köré építik fel. Ennek a keresés optimalizálásnak köszönhetően ingen szép eredményeket lehet elérni. Ennek lényege, hogy a keresőbe beírt szó sokszor előfordul az adott oldalon, így az algoritmus úgy gondolja, hogy biztosan azt a bizonyos oldalt keressük. Persze ez önmagában nem elég. A szövegnek nem elég sokszor tartalmaznia a kulcsszavakat, azokat megfelelő kontextusban is kell tennie, ugyanis, ha az olvasók nem releváns információkat kapnak, hamar odébb állnak az oldaltól, ezt pedig szintén érzékel a keresőmotor.
A linképítés segíti az előre lépésünket
Másik ilyen apróság, amivel javíthatjuk az előre jutásunkat, a linképítés. Ennek lényege, hogy az oldalunk egyedi azonosítására szolgáló linket minél több oldal feltüntesse az oldalán. Fontos, hogy releváns oldalak legyenek és az sem árt, ha elég sok látogatóval rendelkeznek. Ha jól felépítjük a linkrendszerünket, a keresőmotorok azt fogják látni, hogy mi egy központi oldal vagyunk és nagyon sokan hivatkoznak ránk, így minket előre fog sorolni. Ám vigyázzunk, hogy milyen oldalak tüntetik fel a linkünket.
Egy manikűrös előkerülésest nem feltétlen segítené, ha egy autószerelő hivatkozna az oldalára. Sőt, nagy valószínűséggel, az algoritmus rossz célközönségnek kezdené ajánlani az oldalát és az alacsony látogatottság miatt elkezdené hátra sorolni. Összességében a linképítéssel a hasonló profilú és közös céllal rendelkező vállalkozások még akár segíthetik is egymást azáltal, hogy egymás oldalára hivatkoznak, ám mind ezt megfontoltan és körültekintően kell végezni.