Hírek,  Üzlet

M&S online szolgáltatásai júliusig akadozni fognak

A Marks & Spencer, a brit kiskereskedelmi óriás, bejelentette, hogy online szolgáltatásai a múlt hónapban történt kibertámadás következtében júliusig továbbra is zavarokkal fognak küzdeni. Az üzletlánc ügyfelei már három hete nem tudnak online rendeléseket leadni, ami jelentős kényelmetlenséget okoz a vásárlók számára. A cég közleménye szerint a várható online zavarok június végéig, sőt, július elejéig is eltarthatnak, mivel a vállalat a helyreállítást elkezdte, de a működés fokozatos újraindítása és a szolgáltatások teljes körű helyreállítása még időt igényel.

A Marks & Spencer becslései szerint a kibertámadás várhatóan körülbelül 300 millió fonttal csökkenti a cég idei profitját. Ez a hatalmas összeg nem csupán a közvetlen bevételkiesésből adódik, hanem a helyreállítási költségekből és a megerősített biztonsági intézkedések bevezetéséből is. A vállalat a következő hónapokban további munkát tervez a rendszerek, műveletek és szolgáltatások helyreállítása érdekében, azonban optimista hozzáállással tekintenek a jövőbe, remélve, hogy a folyamat végén „sokkal erősebb üzletként” tudnak visszatérni a piacra.

A kibertámadás hátterében álló elkövetők felderítése érdekében a brit Nemzeti Bűnüldözési Ügynökség aktívan dolgozik, és a BBC-nek adott nyilatkozatában Ian Stuart, a HSBC képviselője hangsúlyozta, hogy a bankok óriási összegeket költenek informatikai rendszereik megerősítésére. Ez a megjegyzés rávilágít arra, hogy a kibertámadások nem csupán a Marks & Spencer-t érintik, hanem a pénzügyi szektorra és más iparágakra is komoly hatással vannak.

A logisztikai cégek, mint például a Peter Green Chilled, amely jelentős élelmiszernagykereskedőket szolgál ki, szintén érzik a kibertámadások következményeit. A Peter Green Chilled viszonylag kicsi a versenytársaihoz képest, így a biztonsági intézkedések bevezetése és a működésük stabilizálása különösen fontos számukra, hogy megőrizzék piaci helyzetüket.

Az Információs Biztos Irodája (ICO) legfrissebb adatai szerint 2024-ben 202 zsarolóvírus-támadást regisztráltak helyi önkormányzatok ellen. Ez a szám is azt mutatja, hogy a kibertámadások egyre inkább elterjedtek, és a közszolgáltatások védelme sürgető feladattá vált. Az ICO és más hatóságok folyamatosan dolgoznak a helyi önkormányzatok és intézmények védelmének javításán, hogy megelőzzék a hasonló támadásokat a jövőben.

A kibertámadásokkal kapcsolatos helyzet megoldására egy újabb lépés is történt: a GCHQ közelében tervezett kibervédelmi központ második szakaszának részletei is nyilvánosságra kerültek. Ez a központ célja, hogy fokozza az Egyesült Királyság kibertámadásokkal szembeni védelmét, és hatékonyabb válaszlépéseket biztosítson a hasonló esetekre. A kibervédelem megerősítése nemcsak a vállalatok, hanem a közszolgáltatások számára is elengedhetetlen, hogy a jövőben csökkenteni tudják a kibertámadások által okozott kockázatokat és károkat.

A Marks & Spencer és más cégek helyreállítása, valamint a kibervédelmi intézkedések megerősítése mutatja, hogy a digitális világban való biztonság mindenki számára kiemelt fontosságú. Az ügyfelek bizalmának megőrzése érdekében a cégeknek nemcsak reagálniuk kell a támadásokra, hanem proaktívan is lépéseket kell tenniük a biztonság növelése érdekében. A kibertámadások elleni küzdelem tehát nemcsak technikai, hanem stratégiai kérdés is, amely a jövőbeni üzleti siker egyik kulcsa lehet.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c93llkg4n51o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük